Linnut tai työ. Poika saa unelmatyön keräilykaupasta, mutta harvinaisen linnun pesintä karkottaa asiakkaat. Pojan työ on häätää linnut, mutta Tyttö tekee kaikkensa lintujen suojelemiseksi.
Loistava tulevaisuus. Poika ja Tyttö selvittävät Hiiren unelmatyötestin avulla tulevat ammattinsa. Tulokset eivät vastaa odotuksia, mutta työkokeilut osoittautuvat opettavaisiksi.
Koko perheen kisa. Lapset suostuttelevat vanhempansa osallistumaan koko perheen kisailuohjelmaan, mutta käynnistävät tietämättään kilvan, joka lopulta uhkaa repiä koko perheen kahtia.
Täyttä naurua. Poika ja koira harjoittelevat hauskaa esitystä kykykilpailuun. Valitettavasti kukaan muu ei pidä esitystä hauskana, ennen kuin paikalle ilmaantuu papukaija, joka nauraa esitykselle taukoamatta.
Vaarin seuralainen. Lapset huomaavat kauhukseen, että vaari on alkanut viettää aikaa Lyyli-neidin kanssa. Lapset uskovat parin seurustelevan ja aikovan jopa naimisiin.
Miekkoja ja monstereita. Äiti ja isä lupaavat vintin sisarusten käyttöön, ja kaikki haluaisivat sen omaksi yksityiseksi huoneekseen. Huoneen voittaja selvitetään roolipelillä, jossa ei keinoja kaihdeta.
Loma vai leffa. Juusto on innoissaan saatuaan kutsun elokuvaensi-iltaan. Harmi vain, että fiini tilaisuus on samaan aikaan kuin perheen perinteinen lomareissu. Mikä neuvoksi?
Kasvun paikka. Lapset osallistuvat Ekoleirille, missä opetellaan kasvattamaan vihanneksia. Heidän harmikseen paikalla ovat myös Suski ja Teme. Leirin aikana osapuolten välille muodostuu kuitenkin yllättävä yhteistyö.
Koiruuksia. Sisarukset tekevät vapaaehtoistyötä koirahoitolassa ja Pojan luullaan saaneen tartunta ihmiskoiralta. Koiralle tulee kiire kouluttaa Poika kunnon koiran tavoille ennen seuraavaa täysikuuta.
Pieni palvelus. Tyttö tarvitsee apua uusimman cosplay-asunsa viimeistelyyn, ja lupaa kaikille vastapalveluksia. Päästäkseen helpommalla hän vaihtelee palveluksia sisarusten kesken, mutta sitä ei katsota hyvällä.
Sarvivalaspäivä. Perhe valmistautuu juhlimaan sarvivalaspäivää, mutta kun lapsille paljastuu, että kyseessä onkin vain isän keksimä juhla, alkaa ankara kiista juhlan puolesta ja sitä vastaan.
Hiiren askeleet. Hiiri ei jaksa kuunnella muiden valitusta ongelmistaan, vaan kehittää ongelmanratkaisuohjelman. Tyttö ei kuitenkaan suostu ottamaan apua vastaan.
Koiranpäivät. Koira loukkaa jalkansa eikä voi juoksennella kahteen viikkoon. Hiiri liittää Koiran mielen nalleen, jonka avulla Koira saa aistia ulkomaailmaa vuodelevossakin.
Liikaa chiliä. Lapset pääsevät pyörittämään Kipan uutta ulkoravintolaa. Hiiri kehittää "tieteellisesti täydellisen" chilimuhennoksen ja vähällä tuhota Kipan liiketoimet kokonaan.
Elokuvatähti. Kissa saa avaruusolennon roolin kotikaupugissa kuvattavassa elokuvassa. Kissa ei halua näytellä, mutta sisarukset pakottavat sen kuvauksiin päästäkseen itsekin mukaan.
Kämppäkaveri. Tyttö saa tarpeekseen sisarusten ärsyttävästä käytöksestä ja päättää muuttaa vaarin kämppäkaveriksi matkailuautoon. Pian käy ilmi, että vaarillakin on omat erikoiset tapansa.
Kätketty aarre. Sisarukset löytävät aarrekartan ja lähtevät oitis etsimään aarretta. Juusto raportoi etsinnöistä someen, ja pian aarteen perässä on muitakin.
Pelikoukussa. Tyttö ja Poika ovat hurahtaneet kännykkäpeliin, jossa kerätään pisteitä eri paikoista. Vaari on suunnitellut sisaruksille yhteisen hupipäivän, mutta pelaaminen kiinnostaisi enemmän.
Pallon perässä. Koira kehittää itseheitettävän pallon, kun hänen kanssaan ei ehditä leikkiä. Lelusta tulee menestys, ja Hiiri pelkää menettäneensä perheen keksijän tittelin.
Kierrätystä. Lapset pitävät pihakirppistä, mutta tavaroista luopuminen tuntuu vaikealta. Kun kierrätyskeskuksen auto hakee tavarat, lapset tekevät kaikkensa pelastaakseen aarteensa.
Raaka totuus. Poika välttelee mielipiteensä ilmaisemista, jotta ei loukkaisi ketään. Kun Hiiri ja Juusto kannustavat Poikaa puhumaan suunsa puhtaaksi, sisarukset joutuvat pelastustoimiin.
Pillipiipari pulassa. Juusto innostuu soittamaan säkkipilliä, ja soitto yllättäen kiehtoo oravia. Pian Juusto joutuu jatkamaan soittamista, etteivät oravat käy hankaliksi. Sisarusten on autettava Juustoa.
Karaterobotit. Koira haluaa ilahduttaa eläkkeellejäävää karateopettajaansa opettamalla karatea sisaruksilleen. Välttääkseen ankarat treenit Hiiri rakentaa sisaruksista näköisrobotit, joilla on täydelliset karatetaidot.
Kaiken alku 2. osa. Tarinan toisessa osassa lapset kertovat vaarille, miten onnettomia äiti ja isä olivat häiden peruuntumisesta, ja kuinka koko perhe lopulta löysi yhteisen sävelen.
Kaiken alku 1. osa. Vaari tulee käymään uusperheen vanhempien hääpäivänä, ja saa kuulla lapsilta tarinan, miten heidän eripuraisuutensa oli vähällä estää koko naimisiinmenon.
Puuttuva palanen. Oven taakse ilmestyy juustonpala, Viipale, joka kertoo olevansa Juuston puuttuva palanen. Tulokas otetaan avosylin vastaan, mutta vaikeudet alkavat, kun Juuston asema perheen söpöläisenä alkaa horjua.
Pitkäkyntinen. Kissa tulee varastaneeksi rouva Kultalan korut ja sisarukset päättävät korjata tilanteen palauttamalla saaliin. Kalleuksien kuljettaminen vartioituun taloon on vähintään yhtä vaikeaa kuin itse varkaus.
Tykkää ja tilaa. Tyttö ryhtyy kisaamaan Lilli Linnun kanssa videoblogien suosiosta. Tyttö valjastaa perheen avukseen, mutta joutuu lopulta valitsemaan, haluaako päihittää Lillin, vai toimia oikein perhettään kohtaan.
Hamsterin hoitajat. Naapurit lähtevät lomalle ja jättävät hamsterinsa sisarusten hoitoon. Hamsteria ei saisi missään tapauksessa päästää pois häkistään, mutta Hiiri on asiasta eri mieltä.
Koiran värikkäämpi elämä. Koira tunnustaa olevansa värisokea, ja saa Hiireltä erikoislasit, joilla näkee värit ihmisten tavoin. Koira hurmaantuu väreistä ja heittäytyy hienostelevaksi taiteilijaksi.
Luovaa ajattelua. Tyttö auttaa Hiirtä irtautumaan sovinnaisesta ajattelusta. Uusi, irrotteleva ajattelutapa vie Hiiren niin mennessään, että sisaruksille tulee kiire saada Hiiri takaisin tapoihinsa.
Löllö. Tyttö lainaa Hiiren uusinta keksintöä sisarustensan hauskuuttamisen. Hauskaa riittää siihen asti, kun valtava mönjä uhkaa nielaista koko perheen.
Seurapiirikoira. Koira pukee ylleen smokin peittääkseen epäonnistuneen trimmauksen, ja sattuu vahingossa pääsemään hienostorouvan suosioon. Makea elämä vie mennessään, vaikka omatunto kolkuttaa toisten kärsiessä.
Kissan salainen elämä. Tyttö ottaa kirjoitelmansa aiheeksi Kissan. Käykin ilmi, että Kissa elää salaista kaksoiselämää, viettäen osan ajastaan vieraan pariskunnan hoivissa. Kumpi on Kissan oikea koti?
Bakteerikammo. Hiiri keksii jatkuvaan sairasteluun avuksi turvakuplat, joiden sisällä lapset ovat suojassa bakteereilta. Toisten välttely menee kuitenkin niin pitkälle, että asialle on tultava loppu.
Mikä viheltäen tulee. Pojan unissaan pitämä vihellysääni joutuu videolle, josta tulee hetkessä jymymenestys ympäri maailmaa. Poikaa revitään joka paikkaan, mutta mikä on kuuluisuuden hinta?
Kasvutarina. Hiiri on kyllästynyt olemaan pieni ja huomaamaton. Hän suurentaa itsensä uudella keksinnöllään, mutta pian isonakaan ei ole kovin helppoa.
Lumottu karvapallo. Kissa kakoo kurkustaan karvapallon, jolla vaikuttaa olevan ennustusvoimia. Sisarukset alkavat tehdä kaikki päätöksensä pallon avulla, olivat ne järkeviä tai eivät.
Pelikoukussa. Tyttö ja Poika ovat hurahtaneet kännykkäpeliin, jossa kerätään pisteitä eri paikoista. Vaari on suunnitellut sisaruksille yhteisen hupipäivän, mutta pelaaminen kiinnostaisi enemmän.
Pallon perässä. Koira kehittää itseheitettävän pallon, kun hänen kanssaan ei ehditä leikkiä. Lelusta tulee menestys, ja Hiiri pelkää menettäneensä perheen keksijän tittelin.
Kierrätystä. Lapset pitävät pihakirppistä, mutta tavaroista luopuminen tuntuu vaikealta. Kun kierrätyskeskuksen auto hakee tavarat, lapset tekevät kaikkensa pelastaakseen aarteensa.
Raaka totuus. Poika välttelee mielipiteensä ilmaisemista, jotta ei loukkaisi ketään. Kun Hiiri ja Juusto kannustavat Poikaa puhumaan suunsa puhtaaksi, sisarukset joutuvat pelastustoimiin, ettei Poika riitaudu kaupungin kanssa.
Pillipiipari pulassa. Juusto innostuu soittamaan säkkipilliä, ja soitto yllättäen kiehtoo oravia. Pian Juusto joutuu jatkamaan soittamista, etteivät oravat käy hankaliksi. Sisarusten on autettava Juustoa saamaan hiljainen arkensa takaisin.
Karaterobotit. Koira haluaa ilahduttaa eläkkeellejäävää karateopettajaansa opettamalla karatea sisaruksilleen. Välttääkseen ankarat treenit Hiiri rakentaa sisaruksista näköisrobotit, joilla on täydelliset karatetaidot.
Kaiken alku 2. osa. Tarinan toisessa osassa lapset kertovat vaarille, miten onnettomia äiti ja isä olivat häiden peruuntumisesta, ja kuinka koko perhe lopulta löysi yhteisen sävelen.