ReseptitSanakirjaVaihtoautotTietovisatViihdeBlogitHoroskooppi
TV-ohjelmat tänään

Haulla sett 2024 löytyy 32 aiemmin esitettyä tv-ohjelmaa.

Kaikki Omat kanavat Ilmaiset
Menneet ohjelmatTiivistetty

Sett 2024

pe 30.08. klo 16.40 - 17.25 45 minKunskapskanalen

Från digital oro till digital trygghet. Hur gör man för att stötta barn som möter till exempel näthat eller plötsligt och oväntat ser svåra saker på internet? Catarina Nylund och David Sandberg Hjelm från Bris ger råd och berättar vad barn själva efterlyser. Det handlar framför allt om att lyssna och att lyssna noga. UR.

Sett 2024

pe 30.08. klo 16.00 - 16.40 40 minKunskapskanalen

Lärares roll i en digitaliserad värld. Vilka är de viktigaste aspekterna av digitaliseringen och AI:s intåg i skolan när lärare får välja? Utifrån en medlemsundersökning bland Sveriges lärare diskuteras här frågor som lärare själva har pekat ut. Det gäller bland annat fusk med hjälp av AI och ogenomtänkta investeringar i tekniska system. UR.

Sett 2024

ti 27.08. klo 16.40 - 17.20 40 minKunskapskanalen

Spar tid och bli mer kreativ med AI. Hur kan lärare förändra lektionerna med hjälp av AI-verktyg? Gymnasieläraren Mats Larsnäs berättar om ett antal konkreta verktyg och exempel från sin egen undervisning. Det rör sig om allt från ett VR-projekt som hjälper elever som har svårt att tala högt i klassrummet till rollspel om händelserna i Ådalen 1931. UR.

Sett 2024

ti 27.08. klo 16.00 - 16.40 40 minKunskapskanalen

Läromedlets roll i läskrisen. Klyftan mellan de barn som läser lite, eller inget, och de som läser mycket ökar. Hur kan man se till att alla barn, oavsett förutsättningar, lär sig läsa och vilken roll spelar läromedel i det arbetet? Ett samtal om att använda de möjligheter som finns i skolan och om att undervisning är viktigare än elevernas motivation. UR.

Sett 2024

ma 26.08. klo 17.15 - 18.00 45 minKunskapskanalen

Det meningsfulla klassrummet. Skolan måste vara hanterbar och begriplig för eleverna. Men den måste framför allt vara meningsfull. Det menar läraren Maria Wiman, som ger konkreta exempel från sin egen undervisning om hur hon arbetar för att låta meningsfullheten genomsyra undervisningen. Inom ramen för läroplanen finns möjligheten att göra spännande, coola saker, säger hon. UR.

Sett 2024

ma 26.08. klo 16.35 - 17.15 40 minKunskapskanalen

Lärande i en digitaliserad värld. Hur utformar man bäst undervisning med digital teknik och hur har andra lärare gjort? Malin Frykman, innovationsledare på Innovitaskolan, och Patricia Diaz, doktorand inom lärarutbildning och digitalisering, tar upp vikten av att tekniken verkligen ska stötta kursmål och pedagogiska strategier, liksom några konkreta exempel på användning av digital teknik. UR.

Sett 2024

ma 26.08. klo 16.00 - 16.35 35 minKunskapskanalen

Utbildning – det starkaste skyddet mot ett liv i utanförskap. Att gå i förskola, att klara av skolan och att gå ut gymnasiet är viktiga faktorer för att undvika att hamna snett senare i livet. Daniel Eskilson, biträdande utbildningsdirektör, och Gülbahar Saritas, lärare i arbetsgruppen Uppsam, berättar om hur man gör i Uppsala. UR.

Sett 2024

ma 12.08. klo 17.15 - 18.00 45 minKunskapskanalen

Det meningsfulla klassrummet. Skolan måste vara hanterbar och begriplig för eleverna. Men den måste framför allt vara meningsfull. Det menar läraren Maria Wiman, som ger konkreta exempel från sin egen undervisning om hur hon arbetar för att låta meningsfullheten genomsyra undervisningen. Inom ramen för läroplanen finns möjligheten att göra spännande, coola saker, säger hon. UR.

Sett 2024

to 08.08. klo 17.20 - 18.00 40 minKunskapskanalen

AI och skolan - en blick mot framtiden. Vad betyder dagens och morgondagens AI-teknik för skolan? Johan Falk, undervisningsråd på Skolverket, diskuterar de AI-system som utvecklas i rasande fart. Han fördjupar sig speciellt i två exempel på hur skolan påverkas: lärbottar och AI som hinder för lärande. UR.

Sett 2024

pe 12.07. klo 16.40 - 17.30 50 minKunskapskanalen

Från digital oro till digital trygghet. Hur gör man för att stötta barn som möter till exempel näthat eller plötsligt och oväntat ser svåra saker på internet? Catarina Nylund och David Sandberg Hjelm från Bris ger råd och berättar vad barn själva efterlyser. Det handlar framför allt om att lyssna och att lyssna noga. UR.

Sett 2024

pe 12.07. klo 16.00 - 16.40 40 minKunskapskanalen

Lärares roll i en digitaliserad värld. Vilka är de viktigaste aspekterna av digitaliseringen och AI:s intåg i skolan när lärare får välja? Utifrån en medlemsundersökning bland Sveriges lärare diskuteras här frågor som lärare själva har pekat ut. Det gäller bland annat fusk med hjälp av AI och ogenomtänkta investeringar i tekniska system. UR.

Sett 2024

to 11.07. klo 17.20 - 18.00 40 minKunskapskanalen

Utbildning – det starkaste skyddet mot ett liv i utanförskap. Att gå i förskola, att klara av skolan och att gå ut gymnasiet är viktiga faktorer för att undvika att hamna snett senare i livet. Daniel Eskilson, biträdande utbildningsdirektör, och Gülbahar Saritas, lärare i arbetsgruppen Uppsam, berättar om hur man gör i Uppsala. UR.

Sett 2024

to 11.07. klo 16.40 - 17.20 40 minKunskapskanalen

Spar tid och bli mer kreativ med AI. Hur kan lärare förändra lektionerna med hjälp av AI-verktyg? Gymnasieläraren Mats Larsnäs berättar om ett antal konkreta verktyg och exempel från sin egen undervisning. Det rör sig om allt från ett VR-projekt som hjälper elever som har svårt att tala högt i klassrummet till rollspel om händelserna i Ådalen 1931. UR.

Sett 2024

to 11.07. klo 16.00 - 16.40 40 minKunskapskanalen

Läromedlets roll i läskrisen. Klyftan mellan de barn som läser lite, eller inget, och de som läser mycket ökar. Hur kan man se till att alla barn, oavsett förutsättningar, lär sig läsa och vilken roll spelar läromedel i det arbetet? Ett samtal om att använda de möjligheter som finns i skolan och om att undervisning är viktigare än elevernas motivation. UR.

Sett 2024

ke 10.07. klo 16.15 - 16.55 40 minKunskapskanalen

Lärande i en digitaliserad värld. Hur utformar man bäst undervisning med digital teknik och hur har andra lärare gjort? Malin Frykman, innovationsledare på Innovitaskolan, och Patricia Diaz, doktorand inom lärarutbildning och digitalisering, tar upp vikten av att tekniken verkligen ska stötta kursmål och pedagogiska strategier, liksom några konkreta exempel på användning av digital teknik. UR.

Sett 2024

ma 08.07. klo 17.20 - 18.00 40 minKunskapskanalen

AI och skolan - en blick mot framtiden. Vad betyder dagens och morgondagens AI-teknik för skolan? Johan Falk, undervisningsråd på Skolverket, diskuterar de AI-system som utvecklas i rasande fart. Han fördjupar sig speciellt i två exempel på hur skolan påverkas: lärbottar och AI som hinder för lärande. UR.

Sett 2024

pe 21.06. klo 17.10 - 18.00 50 minKunskapskanalen

Lärande i en digitaliserad värld. Hur utformar man bäst undervisning med digital teknik och hur har andra lärare gjort? Malin Frykman, innovationsledare på Innovitaskolan, och Patricia Diaz, doktorand inom lärarutbildning och digitalisering, tar upp vikten av att tekniken verkligen ska stötta kursmål och pedagogiska strategier, liksom några konkreta exempel på användning av digital teknik. UR.

Sett 2024

pe 21.06. klo 16.30 - 17.10 40 minKunskapskanalen

Från digital oro till digital trygghet. Hur gör man för att stötta barn som möter till exempel näthat eller plötsligt och oväntat ser svåra saker på internet? Catarina Nylund och David Sandberg Hjelm från Bris ger råd och berättar vad barn själva efterlyser. Det handlar framför allt om att lyssna och att lyssna noga. UR.

Sett 2024

to 20.06. klo 17.15 - 18.00 45 minKunskapskanalen

Det meningsfulla klassrummet. Skolan måste vara hanterbar och begriplig för eleverna. Men den måste framför allt vara meningsfull. Det menar läraren Maria Wiman, som ger konkreta exempel från sin egen undervisning om hur hon arbetar för att låta meningsfullheten genomsyra undervisningen. Inom ramen för läroplanen finns möjligheten att göra spännande, coola saker, säger hon. UR.

Sett 2024

to 20.06. klo 16.30 - 17.15 45 minKunskapskanalen

Lärares roll i en digitaliserad värld. Vilka är de viktigaste aspekterna av digitaliseringen och AI:s intåg i skolan när lärare får välja? Utifrån en medlemsundersökning bland Sveriges lärare diskuteras här frågor som lärare själva har pekat ut. Det gäller bland annat fusk med hjälp av AI och ogenomtänkta investeringar i tekniska system. UR.

Sett 2024

ke 19.06. klo 17.20 - 18.00 40 minKunskapskanalen

Utbildning – det starkaste skyddet mot ett liv i utanförskap. Att gå i förskola, att klara av skolan och att gå ut gymnasiet är viktiga faktorer för att undvika att hamna snett senare i livet. Daniel Eskilson, biträdande utbildningsdirektör, och Gülbahar Saritas, lärare i arbetsgruppen Uppsam, berättar om hur man gör i Uppsala. UR.

Sett 2024

ke 19.06. klo 16.40 - 17.20 40 minKunskapskanalen

Spar tid och bli mer kreativ med AI. Hur kan lärare förändra lektionerna med hjälp av AI-verktyg? Gymnasieläraren Mats Larsnäs berättar om ett antal konkreta verktyg och exempel från sin egen undervisning. Det rör sig om allt från ett VR-projekt som hjälper elever som har svårt att tala högt i klassrummet till rollspel om händelserna i Ådalen 1931. UR.

Sett 2024

ke 19.06. klo 16.00 - 16.40 40 minKunskapskanalen

Läromedlets roll i läskrisen. Klyftan mellan de barn som läser lite, eller inget, och de som läser mycket ökar. Hur kan man se till att alla barn, oavsett förutsättningar, lär sig läsa och vilken roll spelar läromedel i det arbetet? Ett samtal om att använda de möjligheter som finns i skolan och om att undervisning är viktigare än elevernas motivation. UR.

Sett 2024

ma 17.06. klo 16.00 - 16.35 35 minKunskapskanalen

AI och skolan - en blick mot framtiden. Vad betyder dagens och morgondagens AI-teknik för skolan? Johan Falk, undervisningsråd på Skolverket, diskuterar de AI-system som utvecklas i rasande fart. Han fördjupar sig speciellt i två exempel på hur skolan påverkas: lärbottar och AI som hinder för lärande. UR.

Sett 2024

pe 31.05. klo 17.15 - 18.00 45 minKunskapskanalen

Det meningsfulla klassrummet. Skolan måste vara hanterbar och begriplig för eleverna. Men den måste framför allt vara meningsfull. Det menar läraren Maria Wiman, som ger konkreta exempel från sin egen undervisning om hur hon arbetar för att låta meningsfullheten genomsyra undervisningen. Inom ramen för läroplanen finns möjligheten att göra spännande, coola saker, säger hon. UR.

Sett 2024

to 30.05. klo 17.15 - 18.00 45 minKunskapskanalen

Lärande i en digitaliserad värld. Hur utformar man bäst undervisning med digital teknik och hur har andra lärare gjort? Malin Frykman, innovationsledare på Innovitaskolan, och Patricia Diaz, doktorand inom lärarutbildning och digitalisering, tar upp vikten av att tekniken verkligen ska stötta kursmål och pedagogiska strategier, liksom några konkreta exempel på användning av digital teknik. UR.

Sett 2024

to 30.05. klo 16.40 - 17.15 35 minKunskapskanalen

Utbildning – det starkaste skyddet mot ett liv i utanförskap. Att gå i förskola, att klara av skolan och att gå ut gymnasiet är viktiga faktorer för att undvika att hamna snett senare i livet. Daniel Eskilson, biträdande utbildningsdirektör, och Gülbahar Saritas, lärare i arbetsgruppen Uppsam, berättar om hur man gör i Uppsala. UR.

Sett 2024

to 30.05. klo 16.00 - 16.40 40 minKunskapskanalen

Spar tid och bli mer kreativ med AI. Hur kan lärare förändra lektionerna med hjälp av AI-verktyg? Gymnasieläraren Mats Larsnäs berättar om ett antal konkreta verktyg och exempel från sin egen undervisning. Det rör sig om allt från ett VR-projekt som hjälper elever som har svårt att tala högt i klassrummet till rollspel om händelserna i Ådalen 1931. UR.

Sett 2024

ke 29.05. klo 17.10 - 18.00 50 minKunskapskanalen

Från digital oro till digital trygghet. Hur gör man för att stötta barn som möter till exempel näthat eller plötsligt och oväntat ser svåra saker på internet? Catarina Nylund och David Sandberg Hjelm från Bris ger råd och berättar vad barn själva efterlyser. Det handlar framför allt om att lyssna och att lyssna noga. UR.

Sett 2024

ke 29.05. klo 16.30 - 17.10 40 minKunskapskanalen

Lärares roll i en digitaliserad värld. Vilka är de viktigaste aspekterna av digitaliseringen och AI:s intåg i skolan när lärare får välja? Utifrån en medlemsundersökning bland Sveriges lärare diskuteras här frågor som lärare själva har pekat ut. Det gäller bland annat fusk med hjälp av AI och ogenomtänkta investeringar i tekniska system. UR.

Sett 2024

ti 28.05. klo 17.15 - 18.00 45 minKunskapskanalen

Läromedlets roll i läskrisen. Klyftan mellan de barn som läser lite, eller inget, och de som läser mycket ökar. Hur kan man se till att alla barn, oavsett förutsättningar, lär sig läsa och vilken roll spelar läromedel i det arbetet? Ett samtal om att använda de möjligheter som finns i skolan och om att undervisning är viktigare än elevernas motivation. UR.

Sett 2024

ma 27.05. klo 17.20 - 18.00 40 minKunskapskanalen

AI och skolan - en blick mot framtiden. Vad betyder dagens och morgondagens AI-teknik för skolan? Johan Falk, undervisningsråd på Skolverket, diskuterar de AI-system som utvecklas i rasande fart. Han fördjupar sig speciellt i två exempel på hur skolan påverkas: lärbottar och AI som hinder för lärande. UR.
Takaisin TV-oppaan etusivulle
Näytä kaikki kanavat

Suomen suosituin TV-opas.

Telsu Facebookissa

Pinnalla juuri nyt: Rekkakuskit jäällä, Selviytyjät Suomi, Haluatko miljonääriksi?, Tanssii Tähtien Kanssa, Emmerdale, Lemmen viemää, Hockey Night Live: Liiga-ennakko, 9-1-1, Elämäni Biisi, Hudson & Rex

Ota yhteyttä Käyttövinkkejä Käyttöehdot Tietosuoja Evästeasetukset
Telsu.fi tv-ohjelmat © Mindmax Oy 2010-2020 Cloudcity